-VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG-

Tjena,bloggen!

Sorry för att jag inte skrivit så mycket men jag fyllde ju år igår! :D Så som ni kan gissa var det en massa kul,godis och såklart Twilight! :) Kortfattat så var det en helt fantastisk dag! Nog om det,idag så kollade vi på en film i skolan som hette Home. Här är trailer,enjoy! :)



Den var en väldigt tung film om hur våran planet kommer troligtvis se ut om vi fortsätter med våra utsläpp som vi nu gör. Filmen visade också en massa bilder om djur t.ex. valar som håller på att dö bara pga oss! Fick så himla dåligt samvete,och det såg ut som om nästan alla hade det när man tittade runt i rummet. Efter filmen så blev jag,Sofia och Cicci inspirerade till att hjälpa till så mycket som möjligt för att miniska utsläppen,så då plockade vi (okej,egentligen bara Cicci :P) burkar,flaskor och kartonger för att sedan återvinna de. Flaskorna och burkarna pantade vi (tjänade 9 kr,cha-ching! :D) och kartongerna återanvände vi i såna där gröna grejer som finns på miljöstationer. Och gissa vad vi gjorde med pengarna som vi tjänade? Vi skänkte bort det till en fond för fattiga människor som behöver mat,kläder och vatten för att överleva. Känner mig faktist ganska stolt. Tänk att jag och tjejerna kanske sett till så att vissa faktist kommer att få något att äta. Nu när jag tänker efter känns det hel skönt! :D Jag rekomenderar det starkt! Haha,wow skrev en massa nu,men det var ju ganska viktigt.

Peace,And Go Green! :D



Kommentarer

Speak your mind:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Hemsida/Blogg:

Say something:

Trackback
RSS 2.0