Fransk Dag

Bonjour!

Ojdå,jag menar hej! :D Har haft franska de 2 senaste dagarna i skolan så har liksom vant mig vid det :P Vi har nämligen ev (elevens val) på våran skola som går ut på att man får välja vad man vill göra,bland de saker som finns. Man skulle också numrera det man ville göra allra mest (alltså 1 blev det). Och det man ville göra näst mest 2 osv. Man skulle numrera upp till 5. Som 3:a valde jag franska! :) Och det fick jag också. Det har och är väldigt kul med det,speciellt igår kväll då vi gick på fransk restaurang inne i stan! Det var jättekul och vi åt crêpes. Måste verkligen rekomendera det. Stället vi åt på var också jättemysigt. Idag så fick vi små pjäser som vi skulle öva på,och imorgon kommer vi att spela upp våra. Man får hoppas att jag inte göra bort mig för gissa vad? Den är på franska! Stammade hela dagen  fram franska ord i skolan,haha. Har inte direkt världens bästa uttal,men jag ska jobba på det :D Wish med luck! :)

                  

Så himla fint! Måste åka dit snart,men då ser jag till att lämnar jag min dåliga franska hemma! :)

Kommentarer

Speak your mind:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Hemsida/Blogg:

Say something:

Trackback
RSS 2.0